پرینورافی

پرینورافی یکی از عمل های پرطرفدار در بین جراحی های زیبایی زنان است که باعث تنگی پرینه های واژن میشود. گشادی پرینه های واژن در اثر عوامل مختلفی مانند زایمان طبیعی، افزایش سن، زایمان های متعدد و … ممکن است رخ دهد که این عارضه باعث کاهش اعتماد بنفس بانوان می شود. همانطور که گفته شد یکی از جراحی های زیبایی واژن که در آن سایز ناحیه ورودی واژن (پرینه های واژن) ترمیم و تنگ تر می شود و اندازه دهانه واژن به حالت قبل باز میگردد، پرینورافی می باشد. علاوه بر این ها ممکن است در برخی شرایط جراحی لابیاپلاستی نیز همراه با این عمل و در راستای تکمیل جراحی با توجه به تجویز متخصص جراحی های زیبایی زنان انجام شود.

علائم گشادی واژن

ممکن است با گذشت زمان و عوامل مختلفی، ماهیچه های واژن دچار شلی شوند. به این عارضه گشادی واژن هم می گویند که علائم آن به شرح زیر میباشد:

• عدم رسیدن به ارگاسم طی رابطه جنسی
  • عفونت های مکرر
  • عدم رضایت کافی از رابطه زناشویی
  • بی اختیاری ادرار
  • احساس پری در ناحیه زیر شکم
  • خروج باد از واژن

مزایای عمل پرینورافی

این جراحی برای بانوانی که دچار پارگی پرینه شده اند یا دچار شل شدگی و گشادی دهانه واژن به دلیل مشکلات ژنتیکی، افزایش سن، زایمان، چاقی و …  شده اند بسیار موثر است. همچنین این روش می تواند بیماری هایی مانند واژینیسموس (انقباض غیر ارادی واژن)، درد شدید هنگام رابطه زناشویی، رکتوسل یا بیرون زدگی مثانه به داخل واژن، خارش واژن و … را درمان کند.
علاوه بر اینها برخی دیگر از مزیت های پرینورافی به شرح زیر میباشد:

• رفع عفونت های مکرر
  • ارگاسم بهتر و از بین بردن مشکلات مربوط به آن
  • از بین بردن نواقص ظاهر ژنتیکی
  • افزایش اعتماد به نفس
  • دوره نقاهت کوتاه مدت

افرادی که به جراحی پرینورافی نیاز دارند

ممکن است برخی از بانوان در طول زندگی خود به این عمل نیاز پیدا کنند اما از روی ناآگاهی متوجه نیاز خود نشوند. با گذشت زمان و افزایش سن، زایمان طبیعی مکرر، مشکلات ژنتیکی که باعث تغییر ظاهر واژن شده است، عدم رسیدن به ارگاسم، کمبود اعتماد به نفس به دلیل عدم رضایت از ظاهر واژن خود و لذت نبردن از روابط زناشویی خود، بانوان ممکن است نیاز به این عمل جراحی داشته باشند. لازم به ذکر است که اگر این جراحی توسط یک متخصص انجام نشود می تواند عوارض ناخوشایندی را برای شما به همراه داشته باشد. بنابراین لازم است در انتخاب متخصص جراحی های زیبایی زنان خود دقت کافی را داشته باشید.

افرادی که به جراحی پرینورافی نیاز دارند

اقدامات قبل از جراحی پرینورافی

در اولین جلسه مشاوره با پزشک متخصص، چنانچه به بیماری خاصی مبتلا هستید یا هر نوع دارویی را که مصرف میکنید به متخصص خود اطلاع دهید. در صورتی که به هرگونه عفونت واژن مبتلا هستید، قبل از انجام پرینورافی باید آن را درمان کنید. یک سری آزمایشات ضروری مانند تست پاپ اسمیر، انعقاد خون و … توسط پزشک برای شما تجویز می شود که باید آنها را انجام دهید.

جراحی پرینورافی چگونه انجام می شود؟

در این عمل جراحی متخصص جراح های زیبایی زنان دیواره های پشتی واژن را به یکدیگر به وسیله بخیه به هم متصل می کند بنابراین تنگی پرینه های واژن رخ میدهد. جراحی پرینورافی حداقل 45 دقیقه و حداکثر 1 ساعت به طول می انجامد و معمولا تحت بی حسی موضعی و به صورت سرپایی انجام می شود اما در برخی شرایط بنا بر نظر پزشک و شرایط بیمار میتوان این جراحی را با بیهوشی کامل انجام داد. در برخی موارد خاص هنگامی که بانوان به مشکلات دیگری از جمله افتادگی رحم و مثانه دچار باشند، جراح متخصص می تواند همزمان با جراحی پرینورافی جراحی های مربوطه را انجام دهد.

تاثیر عمل پرینورافی بر رابطه جنسی

دلایل مختلفی می تواند بر میل جنسی بانوان تاثیر بگذارد. از جمله این عوامل می توان به افزایش سن، زایمان های طبیعی مکرر، دوران یائسگی و… همگی موجب گشادی و از از بین رفتن خاصیت کشسانی واژن می شود. این عارضه موجب میشود تا در طول روابط زناشویی خود کاهش لذت را تجربه کنید. با انجام جراحی پرینورافی می توان میل جنسی از دست رفته را بازگرداند و لذت رابطه زناشویی را افزایش داد.

دوره نقاهت عمل جراحی پرینورافی

• تا یک هفته از فعالیت های جسمی و ورزش های سنگین خودداری کنید
  • تا یک ماه بعد از جراحی رابطه جنسی نداشته باشید
  • محل جراحی را کاملا خشک و تمیز نگه دارید
  • مصرف داروهایی که بعد از عمل پزشک تجویز می کند
  • از بروز یبوست جلوگیری کنید
عوارض جراحی پرینورافی

جراحی پرینورافی روشی بی خطر و ایمن است اما باید توجه داشته باشید که این جراحی را نزد یک متخصص جراحی های زیبایی زنان که تجربه کافی را دارد انجام دهید تا به عوارضی مانند عفونت، خونریزی بیش از حد، درد شدید و … دچار نشوید.

دوره نقاهت عمل جراحی پرینورافی

هزینه جراحی پرینورافی

جراحی پرینورافی هزینه مشخصی ندارد و عوامل مختلفی در برآورد هزینه نهایی آن موثر خواهد بود. از جمله این عوامل می توان به مهارت متخصص، میزان آسیب وارد شده به واژن، منطقه جغرافیایی بیمارستان، هزینه های قبل و بعد از عمل و … اشاره کرد.

نتیجه گیری

بانوانی که در اثر عوامل مختلف و طبیعی دچار گشادی واژن شده اند و این عارضه برای آنها آزار دهنده میباشد می توانند با مراجعه به یک متخصص جراح های زیبایی زنان مشکلات و نیازهای خود را بیان کرده و با مشاوره های لازم این عمل را انجام دهند. همچنین شما میتواند برای اطلاعات بیشتر با مطب دکتر آزاده رستگار تماس حاصل فرمایید.